mandag den 11. marts 2013

Dag 13 11. Marts 2013 Coron.

Her sidst på eftermiddagen går jeg rundt i bar r.. Pigerne ved siden af rejste videre i morges, så jeg har hele øverste etage for mig selv. Herligt. Grunden til at jeg er let påklædt er jeg har været på havet hele dagen. Turen med "Nice In Paradise" startede som planlagt 8.30 og vi sejlede en halv time til turens første stop. En lille bugt med 55 trin op og 55 trin ned, og så stod vi alle 16 foran en sø. På med udstyret og så i vandet. -Og hvilket sceneri der udspillede sig under overfladen. Det var som at flyve hen over alperne. Sigtbarheden i ferskvandet var forrygende, vel omkring 30 m, det samme som dybden af søen. Flotte klippeformationer med snegle som de eneste beboere, Fantastisk. -Og hvem havde ladet undervandskameraer blive hjemme, Jeg skulle jo bare på turisttur ;-((

Ferskvandssøen
Derefter sejlede vi videre til Twin Peaks, hvor jeg havde dykket i forgårds, men det det blev snorklingen ikke dårligere af. Mine små neonblå venner med den gule hale var der også, så det blev et kært gensyn. De små neonblå fisk er åbenbart alle steder, men det er jo rart at have venner over hele jorden ;-) Frokosten blev (selvfølgelig) indtaget på en skøn, skøn strand. Mere snorkling, hvor jeg så en baracuda, for til sidst at slutte af i en endnu større ferskvandssø med, om muligt, et endnu vildere sceneri af klippeformationer under overfladen. Fantastisk dag for kun omkring en hundredelap. Nu vi er ved priserne. Aftensmad ca. kr. 35,- incl øl. Turen til lufthavden i morgen, omkring kr. 20,- for en times transport i airconditioneret van. En øl "next door" ca. kr. 7,- Alt i alt, et meget billigt land at rejse i. I morgen bliver teltpælene flyttet til Malila. Ikke for at jeg glæder mig til Manila, men det skal opleves. Mon Rose Garden stadig findes? Som knægt fik jeg en Tshirt af svoger Kent, hvor der stod ovennævnte, og jeg var stolt over at have sådan én. -Og så er strømmen gået, netop som jeg skulle til at uploade dagen blogindlæg, men who cares?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar