tirsdag den 12. marts 2013

Dag 14 12. Marts 2013 Coron-Manila.

Sidder i afgangshallen i Busuanga "internationale airport", og har lidt svær ved at komme ned på jorden af morskab. Aldrig har jeg oplevet en så lemfældig gang tjek ind. Al bagage skulle åbnes og undersøges. Foran mig stod en svensk par. Han var af bodybuilder typen, så sikkerhedsvagten var mere interesseret i at snakke bodybuilding, og undlod at tjekke noget som helst. Samme omgang fik jeg, bare med snak om kulde og sne. Ved Tjek ind skranken skulle vi så vejes! 108 kilo til den svenske bodybuilder og 92 til mig. Har allerede tabt mig lidt ;-). Før "final tjek" skulle der lige betales 20p i afrejseskat. Final tjek var om muligt endnu mere lemfældigt. Ikke engang min netbook har været ude af tasken. Flyet er så over en time forsinket, hvilket betød at jeg gerne ville ryge. Spurgte en politimand -jeg kunne da bare gå udenfor og ryge. Samme latterlige sikerhedstjek, da jeg skulle ind igen. Der har været 2 Cebu Pacific maskiner forbi, mens vi venter, og det var begge brasilanske ATR turboprop maskiner. Fin lille flyver, som jeg kender fra Burma.
Så er den dér -Flyveren til Manila -Ikke helt. Den flyver frisk fisk til Manila.

Nå Manila venter forude og jeg har ringet og bestilt logi på Pension Natividad ikke langt fra Manila centrum. 1500p med a/c knapt kr. 200,- i døgnet. Har planlagt at blive der 2 til 3 dage. Pension Natividad Er en fin gammel stor villa, klemt inde blandt højhuse, så det er ikke meget kommer herned. Har fået et værelse "over gården" så det er begrænset, hvor meget trafikstøj der er ;-) Minsanten om der ikke også er "sidde ned" toilet. Var også ved af blive lidt træt af de dér stå op ting. Skal have sonderet mht. togturen sydpå og nogle ture ind til byen. Glemte så lige at aflevere nøglen til værelset hos Tao i Coron. Den må jeg på posthuset med i morgen. Fik så lige tjekket de Philippinske jernbaners hjemmeside. Linjen til Legazpi er midlertidigt indstillet! Man skulle være Lkf herude. Købte i stedet en returbillet med flyveren til kr. 650,- Så hvalhajerne ved Donsol kan vente besøg på fredag. Returrejsen passer med flyveren hjem fra Manila den 29. så det er jo ikke så tosset.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar