torsdag den 7. marts 2013

Dag 7 5. Marts 2013 Tao Pilippines 3. dag

Dag 7   5. Marts 2013 Tao Pilippines 3. dag.

Har sovet igennem i nat, for første gang siden jeg fløj fra Danmark. Det skyldes nok at jeg blev lidt beruset i aftes. Der kom rom på bordet, og så blev der festet. Ikke til den lyse morgen, men til sent. Så er det en lise for sjælen at kunne vågne uden tømmermænd og med verdens bedste udsigt, til stran og palmer. "remote islands" stod der i materialet fra Thao. Ja måske. Men ikke mere remote, end at jeg fandt et wifi forbindelse og fik tjekket min mail. Så har man prøvet også. At blæse inde. På grund af blæsevejret må vi blive i denne camp endnu en dag. .Ved briefingen efter morgenmaden fortalte lederen af ekspeditionen, at vi kunne deltage i enten slagtningen af grisen, som bliver tilberedt på bål, eller vi kunne gå hen til den nærliggende landsby og få en cola og se skolen. Jeg valgte det sidste, da jeg har slagtet de grise, som jeg skal. Turen hen til landsbyen tog en halvtimes tid og gik langs kysten. En betagende tur, som vekslede mellem jungletrekking og slendren i vandkanten. Der blev købt cola og slik til skolebørnene. Landsbyen er vel beboet 5-800 mennesker. Lidt svært at bedømme, men ud fra skoleklasserne passer det nok meget godt, når man tænker på at hver familie har 8-12 børn. Der var 5 klasser med 28-30 børn i hver. Vi besøgte også en systue som er oprettet og støttet af Thao. De syr bla. sengetøj og poser til Thao. Hjemme i campen igen var grisen ved at blive gjordt klar til at komme over ilden. En ca. 35 kilo basse, så der er mad nok til alle i aften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar