torsdag den 7. marts 2013

Dag 9 7. Marts 2013 Tao Pilippines 5. dag.

Dag 9    7. Marts 2013 Tao Pilippines 5. dag.

I aftes var sidste aften med Tao, så der skulle festes, og det blev der. Generatoren blev startet og karaokeanlægget i den nærmeste bar skulle afprøves. Det blev der. Med meget blandet resultat. nogle gode og andre skulle lige drikke sig mod til. Jeg nøjedes med at vrikke med den ene fod, og gik tidligt til køjs. Min mave har det sidste døgn ikke haft det så godt, så jeg sprang morgenmaden over og sad (stod) på tønden, mens de andre spiste morgenmad, kun 5-6 meter væk. Ikke særligt appetitligt, men når man skàl, så skal man. Snuppede nogle piller og noget cola, da vi kom ud på båden igen. I dag blev vi sejlet ud i kajakker, da stranden var for dårlig til at vi kunne vade. Her hen under frokost er vi igen på slæb af den anden båd, da maskinen igen igen igen driller. Den anden båds motor har det heller ikke for godt, men det lykkedes at få liv i den, og nu må den ikke stoppes. Men alt bliver taget med et smil, særligt af besætningen, der synger hele dagen lang. Dagens sejllads var næsten lige så skøn som den første dag. I mellem grønne bjerge sejlede vi hele dagen, og sørme om ikke kokken havde fremtryllet hummer til frokost. Til eftermiddagssnack fik vi ristede bananpomfrites med kondenseret mælk. Umm det er guf. Da vi nærmede os Coron, blev vi hentet af en mindre båd og sejlet ind til byen. Undervejs satte vi nogle af turens deltagere af ved hoteller/resorts som de havde bestilt i forvejen. Jeg har fået et værelse hos Tao til 1000 pesos om dagen -1200 hvis jeg bruger aircon, men det kan vist ikke betale sig. Siden Jeg ankom og til nu (kl 22) er strømmen gået 2 gange, så jeg sidder og skriver i pandelampens skær, her inden senge tid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar