tirsdag den 24. januar 2017

Borneo dag 21. Tawau.

Borneo dag 21. Tawau.
Vi havde ikke noget på programmet i dag, så vi slentrede en tur i byen. Vi kom forbi det lokale markede og fik handlet lidt peber. Vi er trods alt derude, hvor peberet gror. Det bliver spændende at smage det, når vi kommer hjem. Lige over for lå fiskemarkedet. Der lå alle mine venner fra de sidste dages dykketure. Man kunne bla. Købe tun til latterlige 12Myr pr. Kilo (Ca kr. 19,-) og så kunne man selv vælge tykkelsen på bøfferne. Efter indtagelse af en cola, en klipning og barbering kikkede vi efter vores hotel, men det var ikke lige sådan at finde. Vi gik og gik, men intet hotel. Overvejede på et tidspunkt at praje en taxi, men det ville være lidt flovt, hvis hotellet lå lige om hjørnet. Så det droppede vi. Traskede videre og fandt omsider hotellet i udkanten af byen. (Vi ankom i aftes i mørke)
Da det blev aftensmadstid ville vi gå i byen og spise, men det regnede så vi blev på hotellet og spiste.
Se det er ikke sådan liiiige at få bestilt noget at spise, når servitricer ikke er så god til engelsk. Vi startede med at bestille limejuice til Hanne og en øl til mig. Det kunne så ikke lade sige gøre at få en øl! Efter som jeg fik øl til maden dagen før, protesterede jeg højlydt. Så højt at en ansat der sad bag os, tilbød at undersøge miseren. Men ak. Det kunne ikke lade sig gøre -hotellet havde mistet licensen til at udskænke. Pokkers ærgerligt. Da servitricen igen kom for at spørge til vores valg af drikkevarer, bad jeg om rødvin. Det kunne sjovt nok godt lade sig gøre. Til 150Myr pr. Flaske. Jeg bad om et glas og igen igen skulle der spørges hos en overordnet. Det hele endte med at vi fik serveret 2 glas rødvin og en limejuice. Vi havde samtidig bestilt 2x grillet lammekoteletter. Efter ca. 15 min kom Hannes, men ingen til mig. Fat i det ubehjælpsomme kvindemenneske igen og endelig fes den ind, med da var det for sent at spise sammen. Nu er det jo ikke skidt for noget, uden det er godt for noget andet. Rødvinen fik lov at stå så den kom op på stuetemperatur -den var nemlig taget lige ud af køleskabet. Og den var ikke så ringe endda ;-) Nok turens dyreste og mest underholdende måltid på turen. (107Myr = kr. 167,-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar