tirsdag den 31. januar 2017

Borneo dag 27 + 28 Kota Kinabalu - Kudat.

Dag 27 + 28 Kota Kinabalu - Kudat.

Bussen kørte præcis kl 8.20 og vi tog hul på en tre timers tur. Den første times tid kendt vi vejen fra vores tur op til Mantanani. Her efter var det ukendt land, der skulle indtages. Der var dog ikke andet en palmeolie palmer, som sædvanligt ;-( Efter pausen var der almindelig afsætning, efterhånden som vi nærmede os Kudat. Vel fremme i Kudat var det bare at tage en taxi tilbage til hotellet, men ak. De rød/hvide taxier, som det flød med på gadehjørnerne i KK, var pist væk og fandtes ikke. Det lykkedes dog at ringe til en taxavognmand, der ville sende sin kone, da han selv var optaget.
Efter en rasletur i en 35 år gammel Toyota Corolla, kørte vi op foran Kudat Golf & Marine Resort. Fik et dejligt værelse mod havet og indtog aftensmaden i restauranten. Poolen blev også lige frekventeret i konkurrence med et utal af kinesere. De fleste drog dog videre, så dagen i dag (i morgen) har været rimelig rolig.
Så joe, der er gået charterferie i de sidste dage. Dog skal vi lige op og se nordspidsen af Borneo og se de to have, Zuluhavet og det sydkinesiskehav, møde hinanden.