fredag den 8. marts 2013

Dag 10 8. Marts 2013 Coron.

Blev vækket af den lokale afdeling Vomens Associations der havde den årlige parade, med den lokale pigegarde i front, og masser af tricykler med store højtalere på taget. Jo der er larm i gaden fra morgenstunden. Indtog morgenmaden, på den lokale bistro, lidt oppe af gaden og daskede så hen til Neptun Divingcenter og fik en snak med dem omkring en dykketur i morgen. Vi enedes om et genopfriskningsdyk og et "fun" dyk i morgen. Daskede videre rund i byen og fik dannet mig et overblik. Coron er ikke særlig stor, men en hyggelig lille by med mange skoler -Tror da pokker der er mange skoler, med alle de børn de får. Fik en snak med ejeren af "next door resturant" Han fortalt at Coron før i tiden var den rigeste by i hele republikken, men at befolkningen ikke gad dyrke, hverken ris eller grøntsager. De var vant til at kaste en line i havet og fange fisk, samt at plukke den lokale frugt. Så hvorfor overanstrenge sig? Det skinner tydligt igennem, når man bevæger sig lidt væk fra centrum. Næsten alle de små købmandsbutikker er overtaget af muslimer, har jeg fundet ud af. Gik ind i den ved siden af og fik øjenkontakt med et spøgelse. Ikke kun en tørklæde bærende kvinde, men en helt tillukket, med kun en sprække til øjnene. Med det samme viste jeg at jeg var gået forgæves, men kunne ikke dy mig for at spørge efter "Beer" Tænkte godt hun ikke sto nede på torvet, for så ville hun drukne i postkort fra turisterne. I morgen er der afgang kl 9,. Det bliver spændene at genoptage dykningen, men jeg tror ikke det kan slå Thailand og Rødehavet. Strømmen er gået for gud ved hvilken gang, men jeg overlever nok (Husk at købe stearinlys i morgen) Mandag har jeg lejet en "motorcykel" (150cc) Så står den på tur ind i landet. Tror jeg kan nå hele øen rundt på en dag. Vi får se. Søndag er udnævnt til daskedag, lidt som i dag, hvis da der ikke lige er en dykketur på udsalg. Tjekkede lige op den financielle situation. Ud af de 40k jeg havde med hjemmefra, har jeg 46k tilbage. Hvordan hænger det så sammen -Jo jeg har fået alle de forudbetalte penge retur, som jeg betalte for meget til Tao. Pengene rækker langt herude. De er tilsynelande også ærlige, hvilket jo ikke er af vejen ;-)

 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar