søndag den 17. marts 2013

Dag 19 17. Marts 2013 Legzpi-Donsol

 
 

Stod tidligt op og tjekkede ud af Legazpi Toutist Inn, gik hen for hæve penge og tog en tricykel hen til busholdepladsen. Købte en billet til Donsol og måtte betale ekstra for min kuffert. Alternativet var at vente på den næste bus, og da der ikke er nogen fast køreplan, var det ikke godt at vide, hvornår den gik. De kører, lige som i Laos og andre steder i østen, når de er fyldt. Det tog en time og et kvarter, i hæsblæsende tempo at tilbagelægge de godt 60 km. Tempoet satte sine spor i bussen. Adskellige børn måtte kikke dybt i en pose. Men det er jo også en charme at rejse sammen med de lokale. Vel fremme, blev jeg sat af på et hjørne og tog en tricykel ud til stranden. Fik værelse lige i smørhullet ved siden af dykkecentrerne og turistkontoret, hvorfra alle ekspeditionerne til hvalhajerne udgår ;-) Faldt i snak med en svensk fyr fra Gøteborg -Anders, der ligesom jeg rejser alene i en måned. Han havde været på hvalhaj tur til morgen, men ikke fået nogen at se. På turistkontoret hænger en kalender over, hvor mange der er set, og det er ikke opløftende læsning. Inden for de sidste 14 dage er der kun spottet hvalhajer 3 gange. Min "landlord" tog Anders og mig til hanekamp i eftermiddags, og det blev en dejlig aftermiddag. Vi spillede desværre på den forkert hane og tabte (kr.13,-) Tilgændgæld vandt jeg kr. 26 på et roulette lignende spil, med 2 bordtennisbolde ;-) undervejs havde vi fået tilstrækkelig med øl, så stemningen var god da vi kom hjem, sidst på eftermiddagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar