fredag den 15. marts 2013

Dag 17 15. Marts 2013 Manila-Legazpi.

Så blev det tid til farvel til Pension Natividad, det fine gamle pensionat med de religiøse symboler, mærkelige mennesker og aviser på en pind, lige som på biblioteket. Dante henter mig kl. 9.30 og så går det til lufthavnen. Heldigt at "bumpe" i én som Dante, der ofrede sin fridag i går, på mig. Fik så lige dummet mig i lufthavnen. Ved det sidste sikkerhedstjek stillede jeg bare op i en kø. Alle sikkerhedsfolkene grinede som en flækket træsko og pegede på mig -Jeg var kommet i kvindekøen.
Farvel til Manila skyline
Henne ved gaten var det snart tid til boarde flyet, men så blev gaten pludselig ændret til en i den anden ende af terminalen. Folkevandringen begyndte. Vel anbragt i flyet var endelig klar til afgang, nu kun en time forsinket. Taxiede ud til start, hvor kaptajnen oplyste at der var problemer med en lastluge. Tilbage til gaten, hvor der stod en teknikker klar med et stykke gaffatape. Således 1t 45 m forsinket lykkedes det at komme i luften for 40 min flyvning.
Mayon som får besøg i morgen
Tog en tricykel ind til byen og indlogerede mig på Legazpi Tourist Inn. Dejligt sted, midt i byen. Tog en rekonoceringstur for at finde turistbureauet. Lykkedes ikke, og spurgte derfor i receptionen, om de havde kontakt til et turselskab. Frøken Flink fandt en mappe med mange ture i. Spurgte om hun ville ringe til dem, og spørge om de havde en tur i morgen til vulkanen Mayon. Du kan gå ned på etagen neden under, der bor de, svarede hun Så der er jeg på vej ned nu. Fik pruttet prisen, for turen i morgen, ned fra 5.500 til 3.000 -Nemt når man ikke bare ligner en backpacker, men også er det. Stadig lidt dyrt, men den skal opleves, nu jer er her. Skal også forbi en ATM, da der nok ikke er nogen i Donsol, og det ville være dumt ikke at have kontanter nok til hvalhajerne ;-)

1 kommentar: